Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της Αττικής οδού για το οποίο έχουμε ξανά αναφερθεί, αλλά τηρείτε σιγή ιχθύος είναι, που μπαίνεις προς την Αθήνα μέσω Σκαραμαγκά, δηλαδή χωρίς διόδια με…. παράκαμψη, διότι είναι ενωμένη με τέτοιο τρόπο με την Κορίνθου - Αθηνών που εάν συνεχίσεις ευθεία αφηρημένα μπαίνεις σε αυτήν και στα πεντακόσια μέτρα σου έχουν αμέσως τα διόδια για να ακουμπήσεις το… χρήμα χωρίς να υπάρχει πριν από αυτά κάποια έξοδο η εναλλακτική λύση . Διότι οι εξυπνάκηδες την ένωσαν με τέτοιο τρόπο πάνω σε στροφή που να ευθυγραμμίζεται με την εθνική οδό. Αποτέλεσμα; οι γνωρίζοντες να μπαίνουν μέσω Σκαραμαγκά στην Αθήνα από την Κόρινθο επιβαρυνόμενοι με ένα διόδιο, ενώ οι άσχετοι και οι ξένοι επισκέπτες να μπαίνουν μέσω αττικής οδού και να πληρώνουν δυο. Την έπαθα και εγώ ο "σχετικός" ένα βράδυ αφηρημένα. Αυτό που λέμε μπορείτε να το δείτε και στον χάρτη που έχουμε βάλει .Όπως βλέπεται ενώνεται σε ευθεία με την Κορίνθου, ενώ κανονικά ως ιδιωτικός δρόμος όπου πληρώνεις επιπλέον διόδια εισόδου ,θα έπρεπε να ήταν με παράκαμψη. Η μεγάλη απορία ; πως δεν έχουν ενδιαφερθεί οι ….τίμιοι της Ε.Ε αφού αυτών οι πολίτες επιβαρύνονται με διπλό κόστος εισόδου στην Αθήνα, λόγω άγνοιας της εναλλακτικής, δωρεάν εισόδου τους στην πόλη μέσω Σκαραμαγκά?
Στο Μαξίμου «ξεψαχνίζουν» τη σύμβαση της Αττικής Οδού
Ο φάκελος "Αττική Οδός", αυτός που περιέχει τους όρους της σύμβασης του χρυσοφόρου, για τους κατασκευαστές, project που έχει υπογραφεί προ πολλών ετών μεταξύ κράτους και κοινοπραξίας, ο φάκελος που συνδέεται με τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο και τα επίσης υπερβολικά αυξημένα έσοδα από τη διαχείριση του οδικού άξονα, αποτελεί βασικότατο θέμα διερεύνησης από το Μέγαρο Μαξίμου και μάλιστα έχει πάρει σειρά προτεραιότητας. Βασική επιδίωξη του κράτους δεν είναι άλλη από την επιστροφή της διαχείρισης του έργου στα "χέρια" του Δημοσίου νωρίτερα απ' όσο προβλέπει η σχετική σύμβαση, εξ ου και το "ξεσκόνισμα" της σύμβασης πραγματοποιείται εις βάθος.
Τα τεχνάσματα των εργολάβων
Μάλιστα, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το σημείο στο οποίο στέκονται στο Μαξίμου, το στοιχείο το οποίο ψάχνουν ενδελεχώς, σχετίζεται με τα επίσημα στοιχεία ως προς τα έσοδα, κυρίως δε με την απόδοση ως προς τα ίδια κεφάλαια που έχει επενδύσει η κοινοπραξία. Τούτο δε επειδή υπάρχει όρος που αναφέρει ότι εφόσον η απόδοση ανέλθει στα επίπεδα του 11,5%, όπως λέγεται ότι ήδη συμβαίνει, τότε το project προβλέπεται να γυρίσει νωρίτερα στον έλεγχο του Δημοσίου. Ωστόσο, στην κυβέρνηση ψάχνουν και κάποια άλλα στοιχεία, όπως για παράδειγμα αυτά που σχετίζονται με τη δομή και τα οικονομικά στοιχεία όλων των εταιρειών (θυγατρικών ή άλλων) που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται στη διαχείριση της Αττικής Οδού. Και αυτό για να φανεί εάν "σπάνε" τα μεγέθη και τα έσοδα σε θυγατρικές της εταιρείας Αττική Οδός, με συνέπεια να μην εμφανίζεται τελικά να έχει επιτευχθεί ακόμα ο όρος του "11,5%". Δηλαδή, στην κυβέρνηση θεωρούν ότι οι εργολάβοι έχουν προχωρήσει σε τεχνάσματα, σε τέτοιου είδους τρικ και τερτίπια για να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικό διάστημα το project της Αττικής Οδού.
Οι πιέσεις για χρονική παράταση
Ενόσω, όμως, στο Μέγαρο Μαξίμου ξεσκονίζουν τη σύμβαση και συνεχίζουν την αναζήτηση, κατόπιν καταγγελιών που έφθασαν, για εξεύρεση τρόπων επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο, οι κατασκευαστικοί όμιλοι-μέτοχοι της Αττικής Οδού, δηλαδή οι Ελλάκτωρ και J&P ΑΒΑΞ, που παρεμπιπτόντως μαζί με τη Vinci διεκδικούν το μερίδιο της ΑΤΤΙΚΑΤ σε αυτήν, προχωρούν και σε άλλους είδους τεχνάσματα. Όπως ήδη έχουμε αναφέρει, προτάσσουν νέο τρόπο επίλυσης του κυκλοφοριακού φόρτου μέσα από το τέχνασμα της κατασκευής με ίδια κεφάλαια παράπλευρου οδικού δικτύου που θα συνδέεται με την Αττική Οδό, με αντάλλαγμα την παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού με το Δημόσιο. Μάλιστα, πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς εκτιμούν ότι αν τελικώς δημοπρατηθούν οι Επεκτάσεις, θα είναι "πετσοκομμένες". ΠΗΓΉ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου