Ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο που αποδεικνύει ότι το σκάνδαλο των υποβρυχίων Τype 214 ήταν συνεχές και αγγίζει όλες τις κυβερνήσεις από τον Οκτώβριο του 1998 μέχρι σήμερα, έφερε στην δημοσιότητα το defencenet που «στραγγαλίζει» κατά κύριο λόγο πολιτικά τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ: Του Κ.Σημίτη, αλλά και του Γ.Παπανδρέου, και δημιουργεί μεγάλα ερωτήματα για τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας και επικεφαλή της προεκλογικού αγώνα της ΝΔ Ευάγγελο Μεϊμαράκη, ενώ το πρόβλημα του νέου προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ε.Βενιζέλου, όσο και αν «σφυρίζει αδιάφορα» είναι πολύ μεγαλύτερο: Υπέγραψε την σκανδαλώδη νέα σύμβαση, την έφερε στη Βουλή και απέσπασε με την προσκόμιση ελλιπών ή παραπλανητικών στοιχείων την ψήφο του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ. Η επιστολή αποδεικνύει την λεηλασία του ελληνικού κράτους στην περίπτωση των υποβρυχίων καθώς είναι η πρωτότυπη επιστολή της TKMS με την οποία χαρίζονται "δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια Τype 209" στο Π.Ν. σε αναθεώρηση της σύμβασης Neptune II, (η προσφορά αφορούσε δύο νέα Type 209/1400 στην έκδοση που έχει παραλάβει και η Νότιος Αφρική, αλλά με σύστημα AIP) τα οποία δωρεάν υποβρύχια, επτά μήνες αργότερα πληρώθηκαν σε μετρητά 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ σε λοιπά κόστη! Το κόστος των 209/1400 ΑIP ήταν ελάχιστα χαμηλότερο, περίπου 70 εκατ. ευρώ από αυτό των 214.
Και όμως: Η γερμανική δωρεά (αναγκαστική, γιατί το πρόγραμμα αναβάθμισης Neptune II των 209/1200 με ΑΙΡ είχε αποτύχει στο S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, ερχόταν σε αντικατάσταση του εκσυγχρονισμού των δύο υποβρυχίων 209/1200 που είχε συμφωνηθεί μαζί με τον εκσυγχρονισμό τoυ ΩΚΕΑΝΟΣ.
Στον ΩΚΕΑΝΟ το όλο project δεν έχει πετύχει και για τον λόγο αυτό αναβάλλεται συνέχεια η παράδοσή του από τον Σεπτέμβριο του 2009. Κόστος μέχρι στιγμής άνω των 500 εκατ. ευρώ!
Τι προτείνουν οι Γερμανοί ; Να αναθεωρηθεί η Neptune IΙ να μην εκσυγχρονιστούν τα δύο εναπομείναντα υποβρύχια 1200/209, αλλά χωρίς κανένα κόστος για την ελληνική πλευρά με επιπλέον καταβολή 150 εκατ. ευρώ από την ίδια την ThyssenKrupp Marine Systems να ναυπηγηθούν δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια 209/1400, πολύ μεγαλύτερων δυνατοτήτων από τα εκσυγχρονισμένα 209/1200 και παρόμοιων δυνατοτήτων με τα 214. Και έχει σημασία πότε το προτείνουν: Άνοιξη του 2008. Και επανέρχονται τον Ιούλιο του 2009.
Επτά μήνες αργότερα ο Ε. Βενιζέλος τους δίνει «ζεστά» 515 εκατ. ευρώ για δύο νέα 214! Απίστευτο κι όμως… Τελικό τίμημα των 515 εκατ. ευρώ μετρητοίς που καλούνται εν τέλει να πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες συν τα λοιπά κόστη ύψους 250 εκατ. ευρώ.
Μήπως είναι καιρός να εξηγήσουν οι εμπλεκόμενοι μιζαδόροι πολιτικοί στους Έλληνες πολίτες που θα πληρώσουν μετρητοίς 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ τα άλλα κόστη, κάτι που θα μπορούσαν να παραλάβουν τελείως ή σχεδόν δωρεάν, αν θεωρήσουμε ότι θα έπρεπε να πληρωθούν κάτι "ψιλά" για τα δύο Type 214;
Και επίσης μια εξήγηση χρωστά και ο Ε. Μεϊμαράκης, υποψήφιος με τη ΝΔ στη Β’ Αθηνών γιατί δεν είχε δεχθεί το 2008-2009 την γερμανική πρόταση…
Διαβάστε ΕΔΩ όλη την επιστολή:
Η περίφημη «συμφωνία-πλαίσιοο» του 2010, μεταξύ των ελληνικών υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας από την μία πλευρά και της Αbu Dhabi Mar (η οποία εν συνεχεία στην κύρια σύμβαση ... εξαφανίζεται και την θέση της παίρνει η μυστηριώδης λιβανέζικη Privinvest του Ι.Σάφα), της ThyssenKrupp Marine Systems AG/HDW και ΕΝΑΕ (ιδιοκτησίας των δύο προηγούμενων) από την άλλη, είναι σκανδαλώδης Κάτι που αποδεικνύεται από την απόρρητη κατάθεση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής στις 17 Ιανουαρίου 2012 . Το δημόσιο να πληρώνει και τους Γερμανούς να μην παραδίδουν υποβρύχια!
Στη νέα σύμβαση που αναθεωρούσε τη Neptune II, δεν προσφέρονται εγγυήσεις καλής εκτέλεσης από πλευράς Γερμανών, υπήρχε παραίτηση δημοσίου από απαιτήσεις για ρήτρες, δεν εξαρτώντο οι πληρωμές από την πρόοδο του έργου και βέβαια είχαμε εξωφρενικά υψηλό κόστος: 3,353 δισ. ευρώ για τα έξι υποβρύχια Τype 214 και τον εκσυγχρονισμό του ενός Type 209/1200, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κείμενο της εν λόγω συμφωνίας Διαβάστε την Συμφωνία - πλαίσιο σε pdf
Μικρή λεπτομέρεια: Οι συλλήψεις των στελεχών της Ferrostaal ξεκίνησαν στην Γερμανία λίγες ημέρες πριν την υπογραφή του framework agreement μεταξύ των ελληνικών υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας από την μία πλευρά και της Abu Dhabi Mar LLC της ThyssenKrupp Marine Systems AG, HDW και ΕΝΑΕ από την άλλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου