Όπισθεν ολοταχώς ως προς τον αρχικό σχεδιασμό του να δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα σαφές πλαίσιο λειτουργίας για τις υπηρεσίες πρόληψης και διάγνωσης στη χώρα μας κάνει το υπουργείο Υγείας, αδιαφορώντας για το όργιο μαύρου χρήματος, διαφθοράς, ανυποληψίας εξετάσεων που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη αγορά. επαναφέρει ‘από την πίσω πόρτα’ τη διάταξη, οι ιατροί ή ο ιατρός στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια λειτουργίας του διαγνωστικού κέντρου να κατέχει το 51% τουλάχιστον του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΠΕ ή της ΑΕ η οποία το ελέγχει. Διάταξη η οποία είχε κριθεί αντισυνταγματική μόλις στο τέλος του 2007 από το Συμβούλιο της Επικρατείας και η οποία αποτέλεσε τη βασική τροχοπέδη για την προώθηση μεγάλων επενδύσεων στην αγορά πρόληψης και διάγνωσης και βεβαίως για τον περιορισμό των τεράστιων δαπανών υγείας από πλευράς ταμείων. Μετά από χρόνια δικαστικών αγώνων, η Ολομέλεια του Σ.τ. Ε απέρριψε το Προεδρικό Διάταγμα 84 του 2001 (γνωστό ως διάταγμα του Αλ. Παπαδόπουλου), κρίνοντας αντισυνταγματική τη διάταξη που επέβαλε οι ιατροί ή ο ιατρός στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια να κατέχει τουλάχιστον το 51% του μετοχικού κεφαλαίου του διαγνωστικού κέντρου. Συναίνεση. Το τελευταίο από τα τέσσερα προσχέδια, δεν όριζε ρητώς ότι οι ιδιώτες θα μπορούν να κατέχουν ως και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των ΑΕ ή ΕΠΕ που ελέγχουν διαγνωστικά κέντρα, απόφευγε όμως να επιβάλει και τη διακράτηση του 51% από τον ιατρό, στο όνομα του οποίου λειτουργεί το διαγνωστικό κέντρο. Ρύθμιση, που παρότι δεν ενθουσίαζε τις ιδιωτικές κλινικές και τις αλυσίδες διαγνωστικών κέντρων απολάμβανε της συναίνεσής τους. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η Euromedica, για παράδειγμα, να κατέχει το 100% κάποιων διαγνωστικών κέντρων (πάνω από 11), ενώ στα υπόλοιπα (πάνω από 35) κατέχει μόλις το 49% και το 51% οι ιατροί. Τελικώς, ο υπουργός Υγείας Δ. Αβραμόπουλος δεν προώθησε κανένα από τα προσχέδια Προεδρικού Διατάγματος και με μια πολιτική τρίπλα – όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων –μετέθεσε τις όποιες αποφάσεις, δηλώνοντας ότι θα υπάρξει νομοσχέδιο που να ρυθμίζει στο σύνολό της τη λειτουργία των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Νομοσχέδιο που επίσης δεν κατατέθηκε ποτέ. Έτσι, σήμερα ο κριτής για το αν ένας ιδιωτικός όμιλος υπηρεσιών υγείας μπορεί να προχωρήσει σε επένδυση για τη δημιουργία διαγνωστικού κέντρου το οποίο να ελέγχει κατά 100% εξαρτάται από την κάθε Νομαρχία. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η Euromedica, για παράδειγμα, να κατέχει το 100% κάποιων διαγνωστικών κέντρων (πάνω από 11), ενώ στα υπόλοιπα (πάνω από 35) κατέχει μόλις το 49% και το 51% οι ιατροί. Το σημαντικότερο όμως είναι η αμφιβολία για την αξιοπιστία των υπηρεσιών που προσφέρονται και τα παράθυρα διαφθοράς και μαύρου χρήματος, που δημιουργούν νοσηρά φαινόμενα στον πιο ευαίσθητο ίσως χώρο Η αγορά υπηρεσιών διάγνωσης και πρόληψης θυμίζει λίγο βιντεάδικα της δεκαετίας του 80. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει εκατοντάδες καταγγελίες για ανεπιτυχείς διαγνώσεις, λάθη και παραλείψεις, χωρίς όμως να ιδρώνει το αυτί κανενός υπευθύνου. Το ερώτημα είναι ως πότε θα διαιωνίζεται αυτή η αρρωστημένη κατάσταση με την ανοχή, αν όχι τη συναίνεση, του κ. Αβραμόπουλου…ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ στο http://www.iatronet.gr/newsarticle.asp?art_id=7438
Στα «κάγκελα» οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ με το νέο πρόγραμμα εφημέρευσης:
Τρίωρη στάση στο «Γ. Γεννηματάς»
-
Ένα από τα νοσηλευτικά ιδρύματα που αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα
είναι το «Γ. Γεννηματάς», με το Σωματείο Εργαζομένων να προχωρά σε τρίωρη
στάση εργ...
Πριν από 1 ώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου