Η συγγραφή νέων σχολικών βιβλίων σε Ελλάδα και Τουρκία με στόχο να μειωθεί η εχθρότητα και οι επιθετικοί χαρακτηρισμοί, αλλά και η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, ήταν δύο από τα βασικά θέματα συζήτησαν η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου με την τουρκάλα ομόλογό της Νιμέτ Τσουμπουκτσού . Ο τουρκικός Τύπος είχε προαναγγείλει ότι η Υπουργός Παιδείας Νιμέτ Τσουμπουκτσού, θα ζητήσει από τον Έλληνα ομόλογό της απάλειψη των εχθρικών αναφορών κατά της Τουρκίας στα Ελληνικά …σχολικά βιβλία. Εξάλλου την απάλειψη εχθρικών αναφορών από τα σχολικά εγχειρίδια των δύο κρατών, επεξεργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια δύο επιτροπές που συστάθηκαν γι΄ αυτόν το σκοπό από τις δύο πλευρές του Αιγαίου. Όπως ανέφερε χθες η κ. Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της στον ραδιοσταθμό Βήμα FΜ, η μία επιτροπή περιλαμβάνει τούρκους ιστορικούς και εκπαιδευτικούς στην Τουρκία και η άλλη έλληνες ιστορικούς και ανθρώπους από τον χώρο της διπλωματίας, «που ο ένας κοιτάει τα εγχειρίδια του άλλου και κάνει ορισμένες παρατηρήσεις, όχι ως προς την ουσία των ιστορικών γεγονότων, αλλά ως προς το κλίμα το οποίο διαμορφώνεται σε πρώτη φάση». Εδω θα σταθούμε σε ένα γεγονός που ο πολύς κόσμος αγνοεί. Η πρώτη επιτροπή συστήθηκε επί ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, ( Ελέω ΝΤΟΡΑΣ και Μπίλντεμπερκ ) και σε αυτήν την «εθνική προσπάθεια» συμμετείχε και ο νυν αντιπρόεδρος του αποκόμματος ΛΑγΟΣ ο υπερπατριώτης πρέσβης ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.
Ας δούμε όμως μερικά από τα «φιλελληνικά» που γράφουν τα τουρκικά σχολικά βιβλία σήμερα.
ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ:
Ενώ το βιβλίο Ιστορίας που διδάσκονται τα Ελληνόπουλα στη ΣΤ'
Δημοτικού επευφημεί τις «προοδευτικές» προσπάθειες των Οθωμανών να ενισχύσουν την εκπαίδευση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία το αντίστοιχο βιβλίο των Τούρκων διδάσκει στους μαθητές ότι:
-Σελίδα19: «Τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται σήμερα υπό ελληνική κατοχή».
-Σελίδα 21: «Η Ελλάδα δεν έχει τη δύναμη να διατηρήσει στο Αιγαίο την ειρήνη». (!!!)
-Σελίδα 65: «Η ειρήνη στη Μέση Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία είναι δυνατόν να διατηρηθεί με την επιστροφή αυτών των νησιών στην Τουρκία».
-Σελίδα 110: «Η Τουρκία καθόρισε τα χωρικά της ύδατα στα 6 μίλια
το 1930. Έτσι η Χίος, η Μυτιλήνη και η Σάμος βρίσκονται μέσα στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας. Το δικαίωμα κυριαρχίας μιας χώρας στα δικά της χωρικά ύδατα της επιτρέπει να ασκεί τα ίδια δικαιώματα στα νησιά που βρίσκονται σε αυτά τα ύδατα».
Αυτά και άλλα πολλά αντιλαμβάνεται κάποιος από την πρώτη κιόλας ανάγνωση του βιβλίου Ιστορίας (έκδοση 1996) το οποίο διδάσκεται σήμερα συστηματικά στις μεγαλύτερες τάξεις του τουρκικού σχολείου. Το συγκεκριμένο σύγγραμμα που τιτλοφορείται τα «Τα δίκαια της Τουρκίας στο Αιγαίο» (EgeDenizinde TurkHaklari) και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1955! με την υπογραφή του Τούρκου καθηγητή Ιστορίας Μεχμέτ Σακά.
Βάση των αυθαίρετων ιστορικών θεωριών τις οποίες σήμερα
διδάσκονται στις ιστορικές ακαδημίες και στις στρατιωτικές σχολές της Τουρκίας, όλοι οι πολιτισμοί του Αιγαίου, μεταξύ αυτών και ο ελληνικός, ήταν τουρκικής προέλευσης!
Φτάνουν στον παραλογισμό να θεωρούν Μινωίτες, Μυκηναίους, Ίωνες, Τρώες και Πελασγούς προτουρκικές φυλές που κατοικούσαν στο Αιγαίο.
Σύμφωνα με αυτές τις απίστευτες θεωρίες, οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού», του «μοναδικού που είχε τη δύναμη να δημιουργεί μεγάλα κράτη και πολιτισμούς»!
Ακόμη πιο προχωρημένη είναι η εργασία του Σελαχατίν Σαλιζίκ
(Turk Yunaniliskilerive filiki eteria) όπου περιλαμβάνονται αλλόκοτοι ισχυρισμοί όπως ότι ο ελληνικός πολιτισμός ήρθε από την Ασία και δεν είχε κανένα πρωτότυπο στοιχείο, ότι οι Τούρκοι ήρθαν στο Αιγαίο το...2480 π.Χ. και ότι ο Δημόκριτος, Ηρόδοτος, Ιπποκράτης, Πυθαγόρας και Όμηρος ήταν όλοι τους τουρκικής καταγωγής. Η εργασία του εγκρίθηκε απ' το τουρκικό υπουργείο Παιδείας και διδάσκεται στα τουρκικά σχολεία. ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου