Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Ποιος γνωρίζει για τον… «φόνο»; Οι Κοντάκης και Εμμανουήλ;



Τον Σεπτέμβριο του 1998 το ΚΥΣΕΑ, υπό την ασφυκτική πίεση των επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού, αποφάσιζε την προμήθεια τριών υπερσύγχρονων υποβρυχίων. Στις 15 Φεβρουαρίου του 2000, το ελληνικό Δημόσιο υπέγραφε σύμβαση, το ύψος της οποίας ανήλθε στα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια τριών υποβρυχίων τύπου 214, γερμανικής κατασκευής, με προοπτική επέκτασης της σύμβασης για ένα ακόμα. Το 2002 και ενώ για την πώληση των Ναυπηγείων έμεναν μόνον οι υπογραφές, το Δημόσιο ανέθετε την αναβάθμιση τριών υποβρυχίων 25ετίας (τύπος 209) στη γερμανική HDW. Πριν από λίγες ημέρες, οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, οι οποίοι έχουν προπληρωθεί το 80% των δύο συμβάσεων, τις κατήγγειλαν, ζητώντας τα 520 εκατομμύρια που υπολείπονται δίχως να έχουν παραδώσει ούτε ένα υποβρύχιο. Εκτός, βέβαια, από τον γνωστό «Παπανικολή», ο οποίος στα μπουρίνια παρουσιάζει μια κλίση. Η παραχώρηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους Γερμανούς και η «προικοδότησή» τους με έργα κατασκευής υποβρυχίων, ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων ευρώ αποτελούν τη δαπανηρή κληρονομιά μιας ελπιδοφόρας ιδιωτικοποίησης του 2002.. H ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η «προίκα» των 3,1 δισεκατομμυρίων ευρώ έχουν αφήσει το Πολεμικό Ναυτικό, σε μεγάλο βαθμό, χωρίς υποβρύχια. Έως τις αρχές Μαρτίου του 2001 είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων εννέα εταιρείες: η γαλλική CMN, οι αμερικανικές General Electric και Mentor Technologies, η γερμανική HDW, η κυπριακή Louis Cruises, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η ολλανδική Royal Schelde, η αγγλική Vosper Thornycroft και η λιβεριανή Pacific Atlantic. Στο υπουργείο Άμυνας γνώριζαν ότι εκ των πραγμάτων προβάδισμα είχαν οι Γερμανοί . Στις 8 Μαΐου 2001 ο τότε διευθυντής της εταιρείας συμβούλων (Alpha Finance) πληροφορούσε σε εμπιστευτική επιστολή τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Ν. Χριστοδουλάκη ότι: «Μέχρι στιγμής δεν έχει επιλυθεί το ζήτημα της παρουσίασης έστω κάποιων στοιχείων των συμβάσεων των υποβρυχίων». Ο κ. Χριστοδουλάκης, τρεις ημέρες αργότερα, ζήτησε από τον κ. Τσοχατζόπουλο εξηγήσεις. Στις 15 Οκτωβρίου 2001, μια εβδομάδα πριν από τον ανασχηματισμό και την αλλαγή υπουργείου για τον κ. Τσοχατζόπουλο (από το Άμυνας στο Ανάπτυξης) η Alpha Finance και η Εμπορική Τράπεζα γνωστοποιούσαν στον υπουργό Οικονομίας κ. Γιάννο Παπαντωνίου (στον ανασχηματισμό πήγε στο Άμυνας) και στον κ. Χριστοδουλάκη ότι ουσιαστικά ο διαγωνισμός όχι απλά είχε κατακυρωθεί στους Γερμανούς, αλλά τους μετέφεραν και λεπτομέρειες. Ακόμη και μετά την υπογραφή της Συμφωνίας, τον Μάιο του 2002, δεν είχε μπει ούτε βίδα στα νέα υποβρύχια. Δεν ξεκίνησαν ούτε να σχεδιάζονται πριν από το 2003. Η πρώτη δοκιμή, εκείνη του «Παπανικολή», έγινε το Μάιο του 2005 στο Κίελο, δηλαδή δύο μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την παράδοση. Τότε, όπως είναι γνωστό, το υποβρύχιο παρουσίασε κλίση 60 μοιρών, και η ελληνική πλευρά, έχοντας δώσει ήδη 450 εκατομμύρια ευρώ για να το αγοράσει, αρνήθηκε να το παραλάβει. Για δύο χρόνια δεν γινόταν τίποτα και το υπουργείο Οικονομικών σταμάτησε τις πληρωμές. Τον Νοέμβριο του 2007, έπειτα από πιέσεις επιτελών του Π.Ν. καταβλήθηκαν ακόμη 30 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των παλαιών υποβρυχίων. Πριν από λίγους μήνες στα ταμεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά μπήκαν ακόμη 105 εκατομμύρια ευρώ για το ίδιο έργο. Ωστόσο, στην τελική απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Βαγγέλη Μεϊμαράκη, φαίνεται ότι έπαιξε σημαντικότερο ρόλο η εισήγηση του αρχηγού ΓΕΝ κ. Γιώργου Καραμαλίκη για ταχεία εξόφληση των Γερμανών, προκειμένου να ενταχθούν στον στόλο τα αναβαθμισμένα υποβρύχια. Οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων έχουν πληρωθεί άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ δίχως να παραδώσουν υποβρύχιο, πέραν βεβαίως του ελαττωματικού «Παπανικολής» Πηγή

Τα πρόσωπα που έχουν πρωταγωνιστήσει, επί χρόνια, είναι ο κ. Σωτήρης Εμμανουήλ και ο πρώην συνδικαλιστής κ. Γιώργος Κοντάκης. Ο Σ. Εμμανουήλ ήταν μάνατζερ στα Ναυπηγεία το 1999 και απομακρύνθηκε το 2003 όταν μια καταιγίδα στον Σκαραμαγκά απεκάλυψε υπόθεση με αδήλωτο σκάφος που επισκευαζόταν εκεί. Όταν η γερμανική HDW (μέσω της θυγατρικής ThyssenKrupp) πήρε τα Ναυπηγεία, έγινε πρόεδρος του ΔΣ θέση από την οποία αποχώρησε αργότερα. Και όταν πριν από μερικούς μήνες οι γερμανοί ιδιοκτήτες της ThyssenKrupp αποφάσισαν να παραχωρήσουν τα Ναυπηγεία, εμφανίστηκε ως αγοραστής μέσω μιας εταιρείας, της VERDI, που εδρεύει στην οδό Καρνεάδου.
Ο κ. Κοντάκης υπήρξε στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, και πρόεδρος του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ» των εργαζομένων στα Ναυπηγεία, και έγινε αντιπρόεδρος του ΔΣ των Ναυπηγείων όταν αυτά πουλήθηκαν στη γερμανική HDW . Πρόεδρος ανέλαβε ο Σ. Εμμανουήλ. Συγκεκριμένα, η σύνθεση του Δ.Σ ήταν η εξής: Πρόεδρος ο Σ. Εμμανουήλ, αντιπρόεδρος ο Γ. Κοντάκης και μέλη ο Γ. Κολίρης πρώην γεν. διευθυντής ΓΔΕ/ΥΕΘΑ (επί Ακη) και η Αβρακόμη Καρλαύτη. Οι Εμμανουήλ και Κοντάκης ήταν στην διοίκηση των ναυπηγείων όταν ήταν σε «εξέλιξη» οι συμβάσεις με την
Siemens. Άραγε είναι χωσμένοι στα σκατά μέχρι τον …λαιμό;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails