Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Γιαυτο θησαύρισαν οι ….κουλουράδες-καστανάδες κ.α


Το 1993, μεσούντος του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία, ένα «δίκτυο» που είχε δραστηριοποιηθεί στο «σπάσιμο» του εμπάργκο καυσίμων στις δημοκρατίες της πρώην Γιουγκοσλαβίας είχε μία απλή ιδέα: Να δηλώνει στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων ότι το καύσιμο προορίζεται για εξαγωγή στη Βουλγαρία, ενώ στην πραγματικότητα πουλιόταν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Μόνο από τους διαφυγόντες δασμούς της υπόθεσης αυτής το ελληνικό Δημόσιο είχε χάσει 4 δισεκατομμύρια δραχμές σε ελάχιστους μήνες. Το σύστημα ήταν απλό αλλά πολυπρόσωπο: Σε ένα πρατήριο επί της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Σερρών τα φορτηγά, που υποτίθεται ότι πήγαιναν στη Βουλγαρία, «ξεφόρτωναν» το καύσιμο σε υπόγειες δεξαμενές. Από εκεί γινόταν «μετάγγιση» του καυσίμου σε βυτιοφόρα με ελληνικές πινακίδες και το καύσιμο πουλιόταν σε ολόκληρη τη χώρα ως ελληνικό, ενώ οι δασμοί κατέληγαν στις τσέπες του κυκλώματος. Στις δίκες που έγιναν στη Θεσσαλονίκη κατηγορούμενοι ήταν και τελωνειακοί, επειδή τα διπλότυπα εξαγωγής έπρεπε να επιστρέφουν στο τελωνείο φόρτωσης στο διυλιστήριο του Καλοχωρίου και τα χαρτιά όντως επέστρεφαν στο τελωνείο φορτώσεως αλλά η εξαγωγή ουδέποτε είχε λάβει χώρα. Οι σφραγίδες πάνω τα χαρτιά που επέστρεφαν είχαν παραποιηθεί και οι υπογραφές είχαν πλαστογραφηθεί. Για την ιστορία, τα δικαστήρια τότε τιμώρησαν ποινικά τους διακινητές, απάλλαξαν τους τελωνειακούς, ενώ ουδέποτε αποδόθηκαν ποινικές ευθύνες στις εταιρείες πετρελαιοειδών. Μόνο μία εταιρεία τιμωρήθηκε με διοικητικά πρόστιμα, που μειώθηκαν με ειδική νομοθετική πράξη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας μετά το 2004. Η τελευταία δίκη στον απόηχο της υπόθεσης αυτής έγινε πριν από ενάμιση μόλις χρόνο.
Τον Νοέμβριο, 16 χρόνια μετά τα περιστατικά του 1993, η ιστορία φάνηκε να επαναλαμβάνεται. Συγκεκριμένα στις 26 Νοεμβρίου του 2009 και περί ώρα 22.30 η ασφάλεια Τρικάλων έπιασε …..
Καλά, τότε δεν είχε πάρει την «τροφοδοσία» ο…. μητσοτακο-Μαμιδάκης ;



βουλγαρικό φορτηγό να εφοδιάζει με καύσιμα, που είχαν φορτωθεί με προορισμό τη Βουλγαρία, το πρατήριο της εταιρείας Αδελφοί Κ. Το δελτίο αποστολής των καυσίμων είχε κοπεί στις εγκαταστάσεις ελληνικής εταιρείας (το όνομά της και ο αριθμός του τιμολογίου είναι στη διάθεση της «Κ») με προορισμό την εταιρεία Sofimat LTD με έδρα το Κιουστεντίλ της Βουλγαρίας. Το βουλγαρικό φορτηγό που έφερε και ρυμούλκα με επίσης βουλγαρικούς αριθμούς κυκλοφορίας μετέφερε συνολικά 35.000 λίτρα καυσίμων και μόνο από αυτό το βυτίο το Δημόσιο έχασε συνολικά δασμούς 20.000 ευρώ. Ο οδηγός του βυτιοφόρου Βούλγαρος υπήκοος Γιορντάν Γ. κρατήθηκε και του ζητήθηκε το καταστατικό της εταιρείας στο Κιουστεντίλ το οποίο ουδέποτε προσκόμισε. Σύμφωνα με πηγή από το διυλιστήριο φόρτωσης του συγκεκριμένου φορτίου η ίδια εταιρεία είχε φορτώσει στο διάστημα του εξαμήνου πριν από το συγκεκριμένο περιστατικό πάνω από 100 φορτία καυσίμων. Σύμφωνα με πληροφορίες από το βουλγαρικό τελωνείο του Προμαχώνα κανένα από αυτά τα φορτία δεν έφτασε στη Βουλγαρία, ήταν δηλαδή όλα εικονικά. Η αγορά της Θεσσαλονίκης -και όχι μόνο αυτή- «βουίζει» εδώ και μήνες ότι «τα βουλγάρικα» διακινούν καύσιμα σε κάθε γωνιά της χώρας προς δόξαν των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών αλλά και του ειδικού σώματος για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος, παρά το γεγονός ότι η ιστορία των Τρικάλων εκκρεμεί επί τρίμηνο και η κυβέρνηση δεν φείδεται λόγων ότι θα πατάξει τη φοροδιαφυγή. Η εγκατάσταση της Θεσσαλονίκης, αλλά και η εταιρεία της Βουλγαρίας ουδέποτε ελέγχθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Βουλγαρικές νταλίκες ξεφορτώνουν καύσιμα, που στα «χαρτιά» προορίζονται για τη γειτονική χώρα, και σε πρατήρια των Αθηνών. Γνωστός ιδιοκτήτης, μάλιστα, εταιρείας πετρελαιοειδών επικοινώνησε με την εγκατάσταση απ' όπου ξεκίνησε το φορτίο των Τρικάλων και επέστησε την προσοχή τους υπευθύνους της εγκατάστασης ότι τα «βουλγαρικά βυτία κοντεύουν να φτάσουν στην Πελοπόννησο». Στις φορτώσεις των βουλγαρικών βυτιοφόρων πρωταγωνιστούν, σύμφωνα με πληροφορίες, και άλλες εγκαταστάσεις εκτός από τη συγκεκριμένη της Θεσσαλονίκης αλλά μέχρι στιγμής δεν εχει πιαστεί βυτιοφόρο επ' αυτοφώρω. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τη δουλειά της εξέρευσης φορτηγών για το λαθρεμπόριο συντονίζουν δύο μέλη του λαθρεμπορικού στερεώματος της Θεσσαλονίκης που έχουν απασχολήσει τις αρχές στο παρελθόν αλλά ουδέποτε έχουν συλληφθεί...
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_100065_28/02/2010_392332

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails