Αρχική Πρωτοσέλιδα world News Google News BBC Reuters CNN Mega Antenna SKAI Alpha Star EΡΤ

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Ετοιμάζουν πλήγμα στην εθνική κυριαρχία μας


Η Ελλάδα χάνει το δικαίωμα ψήφου που είναι πλήγμα στην εθνική κυριαρχία της

Αυτό είναι μεγάλη είδηση, αν και στην επιφάνεια μπορεί να μην φαίνεται να είναι. Αυτό δείχνει σαφώς κίνηση προς ένα υπερ-κράτος, όπου τα έθνη της ομάδας έχουν χάσει την ισχύ τους.

Το Συμβούλιο των Υπουργών Οικονομικών της ΕΕ είπε στην Αθήνα ότι πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις λιτότητας έως τις 16 Μάρτιου .Αν παραλείψει η δεν καταφέρει να το πράξει, η ίδια η ΕΕ θα επιβάλει περικοπές σύμφωνα με το δρακόντειο άρθρο 126,9 της Συνθήκης της Λισαβόνας που αυτό θα ισοδυναμούσε με την οικονομική επικυριαρχία της. Και ενώ η συμβολική κίνηση να αναστείλει στην Ελλάδα το δικαίωμα ψήφου της σε μία συνάντηση δεν έχει καμία πρακτική διαφορά, σηματοδοτεί όμως μια καμπή συνταγματική που θα ισοδυναμούσε με την οικονομική επικυριαρχία, και αποτελεί απώλεια της εθνικής κυριαρχίας της χώρας. Η στέρηση την Ελλάδας από το δικαίωμα ψήφου σε μια κρίσιμη συνάντηση τον επόμενο μήνα, είναι η χειρότερη ταπείνωση που έχει υποστεί ποτέ ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. "Αυτό που πρέπει να κατανοήσουν, ωστόσο, από τα διδάγματα της ευρωπαϊκής ιστορίας είναι ότι, πρώτον, δεν μπορεί να υπάρχει το αναγκαστικό και ταυτόχρονα καλοπροαίρετο, για τα προγράμματα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης? Δεύτερον, η επιθυμία για την επίτευξη του μεγάλου ουτοπικού σχεδίου της ένωσης, συχνά αποτελεί σοβαρή απειλή για την ελευθερία? Και το τρίτο, ευρωπαϊκή ενότητα έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν, και το αποτέλεσμα ήταν κάθε άλλο παρά ευχάριστο.(Δυο παγκόσμιοι πόλεμοι) Διαβάστε περισσότερα εδώ

Τι λέει το περιβόητο άρθρο 126

Άρθρο 126
(πρώην άρθρο 104 ΣΕΚ)
1. 1. Τα κράτη μέλη αποφεύγουν τα υπερβολικά δημοσιονομικά ελλείμματα. 9.5.2008 EL Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης C 115/99
2. 2. Η Επιτροπή παρακολουθεί την εξέλιξη της δημοσιονομικής κατάστασης και το ύψος του χρέους στα κράτη μέλη προκειμένου να εντοπίζει τις μεγάλες αποκλίσεις. Ειδικότερα, εξετάζει την τήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας, με βάση τα ακόλουθα δύο κριτήρια:
(α) κατά πόσον ο λόγος του προβλεπόμενου ή υφιστάμενου δημοσιονομικού ελλείμματος προς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν υπερβαίνει μια τιμή αναφοράς, παρά μόνον:
- Είτε ο λόγος έχει μειωθεί ουσιαστικά και διαρκώς και έχει φθάσει σε επίπεδο που έρχεται κοντά στην τιμή αναφοράς,
- Ή, εναλλακτικά, η υπέρβαση της τιμής αναφοράς είναι απλώς έκτακτη και προσωρινή και ο λόγος παραμένει κοντά στην τιμή αναφοράς?
(β) κατά πόσον ο λόγος του δημόσιου χρέους προς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν υπερβαίνει μια τιμή αναφοράς, Εφόσον δεν
ο λόγος μειώνεται επαρκώς και πλησιάζει την τιμή αναφοράς με ικανοποιητικό ρυθμό. Οι τιμές αναφοράς ορίζονται στο Πρωτόκολλο σχετικά με τη διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος το οποίο προσαρτάται στη Συνθήκες.
3. 3. Εάν ένα κράτος μέλος δεν εκπληρώνει τους όρους ενός ή και των δύο από τα κριτήρια αυτά, τα Επιτροπή συντάσσει έκθεση. Η έκθεση της Επιτροπής λαμβάνει επίσης υπόψη το κατά πόσον
το δημόσιο έλλειμμα υπερβαίνει τις δαπάνες δημοσίων επενδύσεων και να λαμβάνει υπόψη όλα τα άλλα σχετικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της μεσοπρόθεσμης οικονομικής και δημοσιονομικής κατάστασης του κράτους μέλους.
Η Επιτροπή μπορεί επίσης να συντάξει έκθεση εάν, μολονότι εκπληρώνονται οι όροι σύμφωνα με τα κριτήρια, είναι της γνώμης ότι υπάρχει κίνδυνος υπερβολικού ελλείμματος σε ένα κράτος μέλος.
4. 4. Η Οικονομική και Δημοσιονομική Επιτροπή διατυπώνει γνώμη για την έκθεση της Επιτροπής.
5. 5. Εάν η Επιτροπή κρίνει ότι υπάρχει υπερβολικό έλλειμμα σε ένα κράτος μέλος υπάρχει ή μπορεί να εμφανισθεί, θα απευθύνει γνώμη στο οικείο κράτος μέλος και ενημερώνει σχετικά το Συμβούλιο.
6. 6. Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, και αφού λάβει υπόψη τυχόν παρατηρήσεις που το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος μπορεί να επιθυμεί να κάνει, να αποφασίσει μετά από συνολική εκτίμηση πόσον υφίσταται υπερβολικό έλλειμμα.
7. 7. Σε περίπτωση που το Συμβούλιο αποφασίσει, σύμφωνα με την παράγραφο 6, ότι υπάρχει υπερβολικό έλλειμμα, μετά από σύσταση της Επιτροπής, απευθύνεται στο ενδιαφερόμενο κράτος μέλος προκειμένου να τερματιστεί η κατάσταση υπερβολικού ελλείμματος εντός δεδομένης χρονικής περιόδου. Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 8, οι συστάσεις αυτές δεν ανακοινώνονται κοινό.
8. 8. Σε περίπτωση που το Συμβούλιο διαπιστώσει ότι δεν ανελήφθη αποτελεσματική δράση για εφαρμογή των συστάσεών του εντός της προθεσμίας που προβλέπεται, το Συμβούλιο μπορεί να τις ανακοινώσει δημόσια. C 115/100 EL Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης 9.5.2008
9. 9 Εάν ένα κράτος μέλος επιμένει να τεθουν σε εφαρμογή τις συστάσεις του Συμβουλίου, το Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει να ειδοποιήσει το κράτος μέλος να λάβει, εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος η οποία κρίνεται αναγκαία από το Συμβούλιο προκειμένου να διορθωθεί η
κατάσταση. Σε μια τέτοια περίπτωση, το Συμβούλιο μπορεί να ζητήσει από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος να υποβάλει εκθέσεις σύμφωνα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να εξετάσει τις προσπάθειες προσαρμογής του εν λόγω κράτους μέλους.
10. 10. Τα δικαιώματα προσφυγής που προβλέπονται στα άρθρα 258 και 259 δεν μπορούν να ασκηθούν στα πλαίσια των παραγράφων 1 έως 9 του παρόντος άρθρου.
11. 11. Όσο ένα κράτος μέλος παραλείπει να συμμορφωθεί με απόφαση που λαμβάνεται σύμφωνα με παράγραφο 9, το Συμβούλιο μπορεί να αποφασίσει να εφαρμόσει ή, κατά περίπτωση, να εντείνει ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα μέτρα:
- Να απαιτήσει από το κράτος μέλος να δημοσιεύει πρόσθετες πληροφορίες, που θα καθοριστουν από το Συμβούλιο, προτού εκδώσει ομολογίες και χρεόγραφα, Να καλέσει την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να αναθεωρήσει την πολιτική δανεισμού που ασκεί έναντι του κράτους μέλους ενδιαφερομένου,
- Να απαιτήσει από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος να προβεί σε μη τοκοφόρων κατάθεση του κατάλληλου μεγέθους με την Ένωση μέχρι το υπερβολικό έλλειμμα, κατά την άποψη του Συμβουλίου,να έχει διορθωθεί,
- Να επιβάλει πρόστιμα εύλογου ύψους. Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου ενημερώνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τις ληφθείσες αποφάσεις.
12. 12. Το Συμβούλιο καταργεί ορισμένες ή όλες τις αποφάσεις ή τις συστάσεις του που αναφέρονται στις παραγράφους 6 έως 9 και 11 στο βαθμό που το υπερβολικό έλλειμμα στο οικείο κράτος μέλος , κατά την άποψη του Συμβουλίου, έχει διορθωθεί. Εάν το Συμβούλιο έχει προηγουμένως ανακοινώσει δημοσία συστάσεις, τότε πρέπει, το ταχύτερο την απόφαση σύμφωνα με την παράγραφο 8 πως έχουν καταργηθεί, προβαίνει σε δημόσια δήλωση περί του ότι υπερβολικό έλλειμμα στο οικείο κράτος μέλος δεν υφίσταται πλέον.
13. 13 Κατά τη λήψη των αποφάσεων ή συστάσεις που αναφέρονται στις παραγράφους 8, 9, 11 και 12, το Συμβούλιο αποφασίζει μετά από σύσταση της Επιτροπής. Όταν το Συμβούλιο εγκρίνει τα μέτρα που αναφέρονται στις παραγράφους 6 έως 9, 11 και 12, αποφασίζει δεν λαμβάνει υπόψη την ψήφο του μέλους του Συμβουλίου που εκπροσωπεί το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος.
Η ειδική πλειοψηφία των λοιπών μελών του Συμβουλίου ορίζεται σύμφωνα με Article 238(3)(a). Άρθρο 238 (3) (α).
14. 14. Περαιτέρω διατάξεις σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας που περιγράφεται στο παρόν άρθρο καθορίζονται στο Πρωτόκολλο σχετικά με τη διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος το οποίο προσαρτάται στις συνθήκες. 9.5.2008 Το Συμβούλιο, αποφασίζοντας ομόφωνα σύμφωνα με ειδική νομοθετική διαδικασία και μετά διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, θεσπίζει τις κατάλληλες διατάξεις που θα αντικαταστήσουν το εν λόγω πρωτόκολλο. Με την επιφύλαξη των άλλων διατάξεων της παρούσας παραγράφου, το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της
Επιτροπής και μετά από διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θεσπίζει λεπτομερείς κανόνες και ορισμούς για
την εφαρμογή των διατάξεων του εν λόγω πρωτοκόλλου.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexU ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails