Το πρόβλημα των κατολισθήσεων στα Τέμπη παρότι ήταν εξ αρχής προβλέψιμο, τελικά έχει ανοίξει σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων. Εκτός από το σημείο της φονικής κατολίσθησης ο κίνδυνος να σημειωθεί παρόμοιο συμβάν σε αυτό το προβληματικό τμήμα των 3.5 χιλιομέτρων βρίσκεται και σε άλλα δύο σημεία.
Σε 5 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι ζημίες που έχουν υποστεί τα ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας από την ημέρα του αποκλεισμού.
Καταστροφικές οι συνέπειες για τους κτηνοτρόφους στα ορεινά της Πιερίας.
Ανυπολόγιστες οι ζημίες και στους υπόλοιπους κλάδους επαγγελματικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπου οι μετακινήσεις είναι απαραίτητες.
Επεκτείνεται το πρόβλημα των κατολισθήσεων στα Τέμπη
Το πρόβλημα των κατολισθήσεων στα Τέμπη, παρότι ήταν εξαρχής προβλέψιμο, τελικά έχει “ανοίξει” σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων. Εκτός από το σημείο της φονικής κατολίσθησης, κίνδυνος να σημειωθεί παρόμοιο συμβάν σ’ αυτό το προβληματικό τμήμα των 3,5 χιλιομέτρων υπάρχει σε άλλα δύο σημεία. Στα σενάρια που εξετάζονται με στόχο να παραδοθεί ξανά η εθνική οδός σε κυκλοφορία το συντομότερο, περιλαμβάνονται η κατασκευή ειδικού στεγάστρου στο σημείο της κατολίσθησης και η μετατροπή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής σε δρόμο. Με αυτές τις παρεμβάσεις θεωρείται πιθανή να ξανά ανοίξει η εθνική σε διάστημα ακόμη και ενός μήνας.
Οι ειδικοί αναζητούν διάφορους τρόπους για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στην κοιλάδα των Τεμπών όσο το δυνατόν συντομότερα και να πάψει να είναι κομμένη η Ελλάδα στα δύο, καθώς φοβούνται τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν από την κακοκαιρία στους εναλλακτικούς δρόμους, οι οποίοι απορροφούν σήμερα την κυκλοφορία.
Η επαναχρησιμοποίηση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής που ένωνε τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα και η μετατροπή της σε δρόμο θεωρείται ως επικρατέστερη λύση. Σύμφωνα με την πρόταση, ο δρόμος αυτός θα είναι μονής κατεύθυνσης με προορισμό τη Λάρισα. Όσοι ταξιδεύουν για Θεσσαλονίκη θα χρησιμοποιούν, σύμφωνα πάντοτε με την πρόταση, τον δρόμο των Τεμπών, αφού πρώτα απομακρυνθούν οι βράχοι και τοποθετηθεί στο σημείο της κατολίσθησης ειδική κατασκευή, που θα δημιουργήσει μια μίνι... σήραγγα ώστε να μπορούν να περνούν τα αυτοκίνητα με ασφάλεια.
Βαρύ το κόστος στις μεταφορές
Αυξήθηκαν 25% τα κόμιστρα των μεταφορικών εταιριών ενώ σε 5 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι ζημίες στα ΚΤΕΛ
Σε 5 εκ. ευρώ υπολογίζονται οι ζημίες που έχουν υποστεί τα ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας από την ημέρα του αποκλεισμού των Τεμπών. Όσο για τα κόμιστρα των μεταφορικών εταιρειών, σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 25%.
Σοβαρό είναι το πλήγμα και στον τουριστικό τομέα, όπου η κίνηση την εορταστική περίοδο μειώθηκε κατά 50% -μετά την Πρωτοχρονιά έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο. Εξάλλου, καταστροφικές είναι οι συνέπειες και για τους κτηνοτρόφους στα ορεινά της Πιερίας, καθώς είναι αδύνατη η πρόσβαση των φορτηγών για τη μεταφορά γαλακτοκομικών προϊόντων. Ανυπολόγιστες, τέλος, είναι οι ζημιές και για τους υπόλοιπους κλάδους επαγγελματικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, στις οποίες οι μετακινήσεις είναι απαραίτητες.
Τοπικοί φορείς και εκπρόσωποι σωματείων περιγράφουν με μελανά χρώματα τον οικονομικό μαρασμό στον οποίο έχουν περιέλθει και ζητούν άμεσα τη λήψη μέτρων από την πολιτεία. “Η πτώση του επιβατικού κοινού έχει φτάσει στο 80% -και η κατάσταση χειροτερεύει. Από τη στιγμή που έκλεισε ο δρόμος, έχουν υποστεί ζημίες ύψους 5 εκ. ευρώ όλα τα ΚΤΕΛ της Βορείου Ελλάδος. Με δεδομένο ότι η διαδρομή είναι επιπλέον δύο ώρες, κανείς δεν επιλεγεί να πάρει λεωφορείο”,
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΟΜΙΣΤΡΑ
Τα επιπλέον χιλιόμετρα που διανύουν τα φορτηγά οχήματα είχαν ως συνέπεια την αύξηση των κομίστρων από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα, και αντίστροφα, κατά 25%, κυρίως για τη μεταφορά τροφίμων.
“Η αύξηση είναι 150 ευρώ στο δρομολόγιο, το οποίο κόστιζε 600 ευρώ και τώρα έφτασε τα 750. Διανύουν τη διαδρομή από τα Γρεβενά, κατεβαίνουν στην Καλαμπάκα και συνεχίζουν
ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ
Ο αποκλεισμός των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από το δρόμο Κατερίνης - Αγίου Δημητρίου - Ελασσόνας έχει σαν αποτέλεσμα να μαραζώνουν οι κτηνοτρόφοι της Πιερίας, που δεν μπορούν να διαθέσουν τα προϊόντα τους. “Οι περισσότεροι κτηνοτρόφοι δραστηριοποιούνται στους δήμους Πιερίας και Πέτρας, όπου δεν μπορούν να μεταβούν τα φορτηγά των γαλακτοβιομηχανιών και να πάρουν το γάλα. Τα λεωφορεία που έρχονται από τη Αθήνα πρέπει να πάνε στην Κοζάνη και να επιστρέψουν από το Κλειδί. Διανύουν, δηλαδή, επιπλέον 170 χιλιόμετρα. Το ίδιο συμβαίνει στις μεταφορές προϊόντων, για τις οποίες αυξήθηκαν τα κόμιστρα”, Σύμφωνα με τη νομαρχία Πιερίας, οι επιχειρήσεις της περιοχής υπολειτούργησαν την περίοδο των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
ΜΕΙΩΣΗ 50% ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Ακυρώσεις έγιναν σε δωμάτια ξενοδοχείων της Πιερίας, όπου η κίνηση μειώθηκε κατά 50%. “Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στην Πιερία αλλά διατρέχει ολόκληρη την Ελλάδα.
Εμείς το λέμε στα ίσια ευθαρσώς. Οι εργολάβοι με τα φουρνέλα φταίνε για την κατολίσθηση. Όσο και να θέλουν να το αποκρύψουν κάποτε θα μαθευτεί η αλήθεια. Σε of the record συζητήσεις το λένε όλοι στα εργοτάξια. Και γιατί έγιναν όλες αυτές οι φονικές μαλακίες ; Λόγω κόστους λυπήθηκαν την διάνοιξη, μερικών οπών παραπάνω για τους δυναμίτες. Και όλα αυτά με τις πλάτες των αργυρώνητων ψευτοπολιτικών
Κε Μαγκριώτη είσαι ακόμα υφυπουργός ; η είσαι …σπίτι σου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου